Nederland

Nieuwe AOPEN Chrome solutions bieden enterprise-ready prestaties tegen een betaalbare prijs

New York, 17 januari 2017 - Een van de toonaangevende commerciële fabrikanten van Chrome hardware gaat met twee nieuwe, krachtige en innovatieve AOPEN Chrome devices de klant een nieuwe ervaring bezorgen in 2017.

De AOPEN Chromebase Mini en Chromebox Mini maken deel uit van een nieuw professioneel platform dat ondernemingen betrouwbaarheid en mogelijkheden biedt voor een betaalbare prijs.

De Chromebase Mini is een enterprise-ready 10.1” all-in-one touch oplossing. Hij is ontworpen als een makkelijk, betrouwbaar en veilig device, waardoor dit het ideale apparaat is voor bedrijfsomgevingen met veel verkeer, zoals digital signage, POS, selfservicekiosken, digitale bedrijfscommunicatie en AV-kamercontrole.

De Chromebox Mini, is de kleinste Chromebox die vandaag op de markt vinden is. Het loopt eveneens op het Chrome OS-platform. Het is een solid-state oplossing die gebruikt kan worden als SME, voor digital signage en kiosken. Daarnaast brengt de Chrome oplossing meer controle op de instore engagement.

gebruikt in een kmo of onderneming ter vervanging van een desktop waarop IOT-applicaties draaien of digitale borden en kiosken, of om het engagement in winkels te verhogen.

Stephen Borg, Global Chief Digital Officer van AOPEN, zegt dat de devices een enorme sprong voorwaarts betekenen op het vlak van design - met een mogelijkheden voor ontelbare use cases, snelle en gemakkelijke installatie, content updates en ontwikkeling, gebruik voor signage, kiosken, POS en nog veel meer..

"AOPEN ontwierp zijn nieuwe Chrome OS-lijn om klanten meer mogelijkheden te bieden aan de hand van een breed scala van toepassingen en behoeften,” zegt Borg. “Zij zijn enterprise ready op het vlak van levensduur en betrouwbaarheid, gemak om op grote schaal in te zetten, toegang vanop afstand en service.”

Chromebase Mini

De Chromebase Mini, een 10.1” all-in-one oplossing, kan worden gebruikt zonder beschermende kioskhoes en is beter beschermd tegen water en oneigenlijk gebruik dan welk toestel dan ook voor particulier gebruik.

Het enterprise-ready all-in-one touch touchscreen ondersteunt audio-videoconferentieplatformen, zoals Google Hangouts. Het toestel is voorzien voor gebruik met A/V of als desktop (inclusief een ingebouwde Vesa Mount-standaard), kwaliteitscamera en -audio en een dubbele microfoon. De Chromebase Mini heeft ook een aantal optionele accessoires, zoals meegeleverde muurbeugels, POE-adapters poorten waar verschillende betalingsoplossingen aan toegevoegd kunnen worden.

"De Chromebase Mini heeft zowel operationele troeven als voordelen voor de klant. Door zijn fraaie en interactieve design is hij ideaal voor drukke bedrijfsomgevingen en biedt hij klanten een fascinerende manier om hun transacties af te ronden. Eindklanten en integrators kunnen Chrome Device Management gebruiken om hun oplossingen te controleren en te beheren. Dat betekent dat contentupdates en het beheer van de hardware op afstand via de cloud kunnen worden uitgevoerd, en het uitrollen ervan is zo makkelijk dat de ervaring voor de verkopers verbluffend is," zegt Borg.

"De Chromebase Mini is ook perfect voor zakelijke toepassingen. Hij geeft Chrome een duidelijke plaats in de cloud, dankzij beveiligde, maar flexibele cloudoplossingen voor ondernemingen en de mogelijkheid om zowel Google Hangouts als andere videoconferentieoplossingen te gebruiken.”

Chromebox Mini

De Chromebox Mini is een solidstate device met ultrakleine vormfactor. Het is het kleinste enterprise-ready Chromebox op de markt.

Het ondersteunt Chrome Device Management en kan worden gebruikt voor signage, kiosken en een ratio aan andere oplossingen. Zijn ontwerp is fanless, heeft bluetooth, een verreikende dualbandantenne en uitbreidingspoorten voor de aan-uitknop, zodat de Chromebox gemakkelijk achter een scherm kan worden gemonteerd.

Zowel de Chromebase als de Chromebox Mini zijn enterprise-ready oplossingen voor een prijs die de toestellen zelfs toegankelijk maakt voor thuisgebruik, voor wie een betrouwbaardere en stille oplossing zoekt. Allebei zijn ze ontworpen zonder ventilator of verluchtingsgaten, kunnen ze werken binnen een brede temperatuurmarge en voldoen ze aan de veiligheidsvereisten van Google.

"In plaats van consumentenproducten en -support aan te passen voor commerciële omgevingen, heeft AOPEN voor het Chrome Mini platform een design geïntroduceerd dat voldoende robuust en betrouwbaar is voor zakelijk gebruik in essentiële segmenten, zoals de detailhandel, horeca en fastfoodrestaurants", zegt Borg.

Over AOPEN

AOPEN creëert hardware voor verschillende oplossingen in verschillende scenario’s. Dit kunnen wij door middel van onze interne kennis. Naast onze focus op digital signage, is onze hardware ook inzetbaar voor analytics, surveillance, POS, machine vision en meer.

AOPEN is een officiële partner voor Google Chrome devices, met de volgende erkenningen:

• Google Cloud Sales Premier Partner (Chrome)
  • Google for Education Sales Premier Partner
  • Google Cloud Services Partner (Chrome)
  • Google for Work Education Services Partner

Afhankelijk van uw wensen, kan onze hardware statische inhoud zoals menuborden, of geanimeerde inhoud, zoals een videowall, ondersteunen. De hardware is in staat om analytische informatie te verzamelen of deze informatie te verwerken en aan te bieden aan klanten. We hebben ook een groot assortiment alles-in-één schermen die de perfecte interactieve ervaring bieden.​​​​​​​

AOPEN werd opgericht in 1996 in Taiwan als een fabrikant in computer onderdelen. In 20 jaar is AOPEN uitgegroeid van een fabrikant in computer onderdelen tot een fabrikant van small form factor computing devices. De wijzigingen op de markt van computerapparatuur werden gezien als een kans voor onze small form factor computing devices. Vandaag de dag zijn we in meer dan 100 landen wereldwijd actief binnen meerdere markten, scenario’s en toepassingen met een visie om verder te groeien.​​​​​​​

www.aopen.com

Chromebase Mini

CPU: Rockchip RK3288C, Quad Core Cortex-A17 1.8Ghz

IP Grade: IP54

Resolutie: 10,1'' 1280 x 800 (16:10)